e-ticaret.jpg

E Ticaret Nedir?

Sosyal medyanın güçlenmesi ile birlikte internet ortamındaki gelişmeler çığır açıyor. Artık hemen hemen herkesin alışverişini yaptığı ihtiyaçlarını karşıladığı ortam haline gelen sanal alem ile birlikte e ticarette ilgi görmüş ve önem kazanmıştır. Her işin bir tık ile halledile bildiği ve kolaylaştığı bu sayede pratik ve hızlı alışverişin adresi haline gelmiştir e ticaret.

E ticaret için sosyal medyanın öneminden bahsetmiştik, Facebook, twitter, instagram başta olmak üzere daha birçok platform üzerinden reklam yapabilir ve e ticaret ile kolay para kazanma yolunda artış sağlaya bilirsiniz. Sayfanızı müşterilerinizle daha samimi ilişkiler kurmanız için gereken bir yayın aracı olarak görmelisiniz. İçeriğinizi beğenen ve paylaşan kullanıcı sizin reklamınızı kendi çevresine yapmış olur ve böylece içeriğiniz çok fazla insana yani yeni müşterilere sahip olabilirsiniz. Yapılan araştırmalara göre sayfa takipçilerinin en çok yorum yapıp beğendiği içerikler resimlerden oluşuyor.

 

Firmanızdan ilk defa alışveriş yapacak müşteriler sizin ne söylediğinizden çok daha önce sizin ürünlerinizi kullanmış kişilerin görüşlerine daha çok önem verir. Rakiplerinizden daha farklı kampanyalar veya etkinlikler yaparak müşterilerinizin markanıza olan sevgisini yansıtmaya çalışın. Geleneksel pazarlama yöntemlerine, internet olanaklarını da ekleyen kuruluşlar, sadece belirli bir kitleye satış yapabilmenin ötesine geçip, üretkenliği ve yaratıcılığı arttırıyorlar. Eskiden birçok şirket; televizyon, gazete, radyo gibi araçları kullanarak potansiyel müşterilerine ulaşmaya uğraşırken, bugün bunlardan daha etkin ve ölçülebilir olan internet üzerinden reklamcılık kullanılıyor. 

 

E ticaretin araçlarını, birbirleriyle ticaret yapanların ticari işlemlerini kolaylaştıran her türlü teknolojik ürünler (telefon, faks, televizyon, bilgisayar, internet) olarak düşünebiliriz. E ticaret açısından en etkin araç olarak kabul edilen yeni internet teknolojileri ise ses, görüntü ve yazılı metni aynı anda, daha hızlı ve güvenli bir şekilde ilettiğinden, internet üzerinden yapılan bu işlemlerin maliyeti diğer araçlara oranla hayli düşüktür.

 

E-ticareti işten işe (B2B) ve işten tüketiciye (B2C) olarak sınıflandırabiliriz.

B2B genelde firmalar arası iş süreçlerini birbirine bağlayan e-ticaret türü denebilir. Mesela tedarikçi ile bayiler arasında siparişlerin internet üzerinden yapılması, süreçlerin internet üzerinden yürütülmesi örnek gösterilebilir. B2C ise örneği gün geçtikçe artan bir e-ticaret modelidir. En büyük örneği Amazon tüm dünyadaki tüketicilerin hemen her ihtiyaçlarının karşılanabildiği e-ticaret sitesidir. İş sahibi bu sayede ulaşamadığı milyonlarca müşteriye ulaşma imkânı sağlar.

Bunun ile birlikte N11.com, Sahibinden.com, Gittigidiyor.com, Letgo, Hepsiburada.com, Epttavm, Akakçe gibi daha birçok bilindik portal ve e ticaret sitesi mevcuttur. 

 

Alışverişin hem güvenilir hem de pratik hale gelmesinde ki önemli rolü e ticaret üstlenir. E ticaretin en önemli ve değerli gerekçesi ise müşteri memnuniyetidir. Müşterilerin beğenisi, memnuniyeti ve tavsiyeleri üzerine hem satışlarınızı hem de müşterilere karşı olan güveninizi arttıra bilirsiniz. 

Yazar: Prasoft

Prasoft

Yorumlar

Yorum Yap